Gayle Forman - "Byłam tu" [14]



„Piekło to inni ludzie.”
~ Gayle Forman - „Byłam tu”

Witam ponownie!
W pierwszym poście pisałam o ostatniej książce Gayle Forman, czyli o „Zostaw mnie”. Dzisiaj też chciałabym podzielić się z Wami moimi odczuciami na temat jednej z jej książek. „Byłam tu” jest książką, która spodobała mi się najbardziej ze wszystkich dzieł tej autorki. Dlaczego? Odpowiedź znajduje się poniżej ;).


Tytuł: „Byłam tu”
Autor: Gale Forman
Wydawnictwo: Bukowy Las; Myślnik
Ilość stron: 327
Moja ocena: 10/10
Książka opowiada historię 18 – letniej Cody Reynolds, której najlepsza przyjaciółka – Megan popełniła samobójstwo. Dziewczyna szuka odpowiedzi na pytanie: ‘’Dlaczego Megan odebrała sobie życie?’’. Zmusza ją to do ponownego przemyślenia swojego życia oraz relacji, które łączyły ją z Meg.
Książka jest pomieszaniem tematyki obyczajowej z sensacją oraz romansem (chociaż wątek miłosny nie był głównym tematem). Porusza ona ważny temat – samobójstw wśród młodych ludzi, pokazuje, jak trudno ‘’pozbierać się’’ po stracie ukochanej osoby.
„Byłam tu” przeczytałam jednym tchem. Bardzo zaciekawiła mnie już chwili, w której przeczytałam opis i nie zawiodłam się. Książka trzymała mnie w napięciu od samego początku do końca, nie mogłam doczekać się następnej strony. Fabuła jest bardzo ciekawa i nie jest skomplikowana. Gayle Forman porusza tutaj wiele ważnych tematów dotyczących młodych ludzi, lecz nie tylko. Pokazuje jak, dużą rolę pełnią rodzice w życiu dziecka, nawet tego starszego czy jakie znaczenie mają nasze słowa dla drugiej osoby; jak bardzo mogą skrzywdzić czy pomieszać nam w głowie.



Pomimo, że Gayle Forman jest jedną z moich ulubionych autorek i lubię wszystkie jej książki, ta plasuje się na pierwszym miejscu. Często zastanawiam się, co takiego podobało mi się lub nie w danej książce i dochodzę do wniosku, że nie jestem podać konkretnych rzeczy czy wątków. Są takie książki, które zostają u mnie w sercu za całość. Taką książką jest „Byłam tu”. To, co wymieniłam u góry jest niewielką częścią tej książki. Wszystkie wątki poboczne razem z głównym tworzą jedną wyjątkową całość, która wzrusza, fascynuje oraz daje do myślenia o własnym życiu.
Dlatego też polecam  tą książkę wszystkim, nie tylko młodzieży. Mam nadzieję, że Wam też się podobała lub dopiero spodoba ;).
„Odczuwanie swoich uczuć jest aktem odwagi.”
~ Gayle Forman „Byłam tu”

Bookomaniaczka :*
PS: Czy czytałeś tą książkę, czy nie, zostaw proszę komentarz i daj znać czy podobał Ci się post. Sprawisz mi tym wielką przyjemność :).



2 komentarze:

  1. Czytałam tę książkę i była na pewno lepsza od ,,Zostań, jeśli kochasz'' oraz jej kontynuacji. ,,Byłam Tu'' rzeczywiście daje do myślenia i skłania do refleksji :D Nie ciągnie mnie zbytnio do książek tej autorki, ale z drugiej strony jestem ciekawa jak wypadłaby reszta.

    Pozdrawiam ciepło,
    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gayle Forman jest jedną z moich ulubionych autorek i czytałam jej wszystkie książki. Najbardziej chyba polecam "Zostaw mnie" :). Również pozdrawiam i dziękuję za komentarz :).

      Usuń

Polub mnie na Facebook'u