Kerstin Gier - "Silver. Pierwsza księga snów" ;) [5]


Hejka naklejka!
       W ostatnim poście pisałam Wam, że jestem w trakcie czytania kolejnego dzieła Kerstin Gier. Właśnie skończyłam ją czytać i chciałabym podzielić się z Wami moimi wrażeniami na jej temat. Książka ma tytuł „Silver. Pierwsza księga snów” i tak, jak jej poprzedniczki zachwyciła mnie wszystkim.


         Książka opowiada o życiu 15 – letniej Liv, która przez pracę swojej matki, musi cały czas, wraz ze swoją siostrą Mią, przenosić się z różnych miejsc świata. Naszą bohaterkę poznajemy, gdy przyjeżdża do jej nowego miejsca zamieszkania. Wynika z tego wiele zmian oraz problemów…
        Generalnie nie jestem osobą, która ocenia książkę po okładce – w przenośni jak i dosłownie, jednak okładka tej książki zachwyca. Czarne tło i duże srebrne oko nadają tajemniczości, a srebrne dodatki dopełniają obraz, tworząc razem jedną, bardzo zachęcającą do przeczytania, całość. Po zapoznaniu się z treścią można zauważyć wiele powiązań z choćby najmniejszym szczegółem okładki. Jest to według mnie ogromnym plusem, ponieważ według mnie wiele osób patrzy na okładkę, a ta zdecydowanie będzie się wyróżniać z ogromnej ilości książek w bibliotece.
         Środek książki zachwycił mnie tak samo (a może nawet bardziej ;)) jak okładka. Po raz kolejny wielki ukłon dla Kerstin Gier za złożoną, nieoczywistą oraz kolorową fabułę. Wszystko jest spójne i logiczne, a po przeczytaniu wydaje się takie oczywiste. Główna bohaterka – Liv – wydała mi się bardzo bliska, może dla tego, że w jej osobie zobaczyłam siebie?
        Pomimo, że jest to powieść dla młodzieży, można się w niej doszukać głębszych przekazów. Książka pokazuje, że osoby, które z początku wydają się nam niemiłe, mogą okazać się naszymi przyjaciółmi, jak i na odwrót.
        Podsumowując, w tej książce urzekło mnie wszystko – od pięknej okładki do najmniejszych szczegółów tekstu. Przeczytałam ją jednym tchem w niespełna dwa dni (co na ponad 400 stron uważam za bardzo dobry wynik :)) Bardzo polecam ją każdemu, a najbardziej fanom fantasy czy science – fiction.
Bookomaniaczka :*
PS: Za niedługo dostanę następne części trylogii i postaram się zamieścić posta o nich jak najszybciej ;).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u